Jihomoravské
Zelenenoviny.cz

Hustopeče pomáhají potřebným pomocí potravinové banky

26.9.2018 | Hustopeče

jídlo v potravinové banceZboží před expirací, s chybnými popisky nebo v poškozeném obalu teď v Hustopečích neskončí v koši, ale v potravinové bance. Jejím cílem je ulehčit život občanům v hmotné nouzi, kterým stačí vyplnit jednoduchý formulář s prohlášením, že pomoci nebudou zneužívat.


Potravinové banky shromažďují jídlo a propojují dárce s neziskovými organizacemi, které zajišťují  jeho distribuci přímo k potřebným. Tato pomoc funguje na principu přebytků potravin, které jsou bezpečné, ale zároveň jim hrozí nespotřebování a likvidace. Mohou to být výrobky s rozbitým obalem, chybnými popisky nebo ty, které se na trhu neujaly. Do projektu se zapojila také hustopečská Apoštolská církev, která má pro lidi v nouzi dveře otevřené.

„O tuto formu pomoci mohou požádat  lidé, kteří se například ocitli v nějaké neočekávané situaci. Jedná se o maminky samoživitelky, nezaměstnané, nemocné a další. Těch nepředvídatelných případů přináší život hodně,“ vyjmenoval důvody pastor Karel Fridrich.
Síť potravinových bank posílila také změna v zákoně. Od 1. ledna 2018 musí obchody s prodejní plochou nad 400 metrů čtverečních darovat neprodejné potraviny těmto pomáhajícím organizacím. „Potravinová pomoc je tady už několik let, nicméně takhle změna umožnila vstup většího množství poskytovatelů potravinové pomoci,“ vysvětlil výhody Fridrich.
A jak se lidé v nouzi k pomoci dostanou?  „Spolupracujeme se sociálním odborem i úřadem práce. Právě tyto subjekty je nasměrují přímo k nám. Zde vyplní jednoduchý formulář, ve kterém prohlásí, že pomoci nebudou zneužívat a současně uvedou, co nejvíce potřebují. Zda se jedná o jídlo pro malé děti, seniory či například pro někoho s určitým typem alergie,“ vysvětlil Fridrich.

Redakčně upraveno.

Zdroj: Konec plýtvání jídlem, přes potravinové banky se dostává k potřebným

Zdroj fotky: www.pixabay.com



Reklama

Co se dělá pro životní prostředí v Jihomoravském kraji:

Top články z Jižní Moravy


Reklama: